Recital dyplomowy Bartosza Grzywacza

Opublikowany: 27.06.2022 zmodyfikowany: 27.06.2022

17.06.2022 r. w Katedrze Siedleckiej odbył się recital dyplomowy alumna naszego seminarium Bartosza Grzywacza. Koncert organowy był jednocześnie egzaminem na zakończenie kształcenia w Państwowej Szkole Muzycznej II stopnia w Siedlcach. Alumn Bartosz Grzywacz w czasie pierwszych dwóch lat formacji seminaryjnej kontynuował naukę w klasie organów mgr. Tomasza Wojtusia w siedleckiej szkole muzycznej. Było to możliwe dzięki indywidualnemu tokowi nauczania, do którego nasz kleryk został dopuszczony przez organy prowadzące szkołę muzyczną. Wymagało to od niego wiele samodyscypliny i umiejętnego wykorzystania czasu, by obok zajęć seminaryjnych: wykładów, ćwiczeń, egzaminów, pracy formacyjnej i pastoralnej a także pracy na rzecz wspólnoty seminarium realizować program wielu dziedzin z zakresu średniej szkoły muzycznej w tym przygotowywanie i prezentowanie bardzo wymagających dzieł z literatury organowej. Umiejętności Bartosza są na bieżąco wykorzystywane w życiu naszej wspólnoty — przede wszystkim poprzez posługę organisty podczas liturgii zarówno w kaplicy seminaryjnej jak i podczas naszego udziału we mszy św. w Katedrze Siedleckiej i innych kościołach naszej diecezji, podczas wyjazdów alumnów na Niedzielę Dobrego Pasterza i w każdej innej sytuacji kiedy schola seminaryjna przygotowywała śpiewy na mszę św. Bartosz jest także odpowiedzialny za organizację zajęć chóru seminaryjnego i scholi gregoriańskiej. Cała nasza wspólnota — moderatorzy i bracia alumni — serdecznie gratulujemy Bartoszowi udanego recitalu dyplomowego, który Państwowa Komisja Egzaminacyjna pod przewodnictwem Michała Hołowni, Dyrektora PSM I i II stopnia w Siedlcach oceniała na maksymalną ilość punktów i przyznała notę celującą czyli szóstkę!

W trakcie recitalu Bartosz Grzywacz wykonał bardzo wymagający repertuar literatury organowej obejmujący formy muzyczne z różnych epok historycznych a także zaprezentował własną twórczość kompozytorską.

  1. Nicolaus Bruhns (1665–1697) — „Grosses” Preludium i fuga e-moll
  2. Johann Sebastian Bach (1685–1750) — Sonata triowa Es-dur nr 1 BWV 525
  3. Johann Sebastian Bach (1685–1750) — Preludium i fuga a-moll BWV 543
  4. Johann Sebastian Bach (1685–1750) — Preludium chorałowe „Wachet auf, ruft uns die Stimme” BWV 645
  5. Cesar Franck (1822–1890) — Chorał nr 3 a-moll
  6. Bartosz Grzywacz (ur. 2000) — 7 wariacji nt. pieśni kościelnej „Bądźże pozdrowiona” — forma improwizacyjna

© 2019 Sellmark. Wszelkie prawa zastrzeżone. Polityka prywatności